Контрольная работа Holidays are over (5 класс)
«Holidays Are Over» (Unit 1)
ВАРИАНТ 2 (обычный уровень сложности)
1. Впиши в словосочетания соответствующие слова из рамки.
hotel letter city sea abroad
1. the capital _________________ of the country, 2. to receive a long ________________ from the best friend, 3. to spend holidays ____________________ , 4. to decide to stay at a ________________________,
5. to go to the_____________________ and swim a lot
2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.
1. run — 5. give —
2. read — 6. like —
3. do — 7. write —
4. go — 8. stay —
3. Выбери и обведи соответствующие глагольные формы, чтобы получились грамматически верные предложения.
1. Yesterday morning I
(drink/drank) three cups of coffee. 2. (Is/Was) the weather dry and sunny last
summer? 3. We (ran/run) in the park in the morning now. 4. I (see/saw) Alice at
the bus stop yesterday.
5. My brother (goes/went) abroad last May and (visit/visited) a lot of interesting places. 6. She (writes/wrote) and (reads/read) a lot in her last class. 7. I (begin/began) my English classes when I (am/was) five years old.
4.Напиши предложения, используя структуры as… as или not so … as.
1. Charles is younger than George.
2. Horses are stronger than mules.
3. Pete’s house was not bigger than Kim’s house.
4. Rex was not cleverer than Lord.
5. Monday was hotter than Tuesday.
5. Прочитай ответы на вопросы о девочке по имени Мэри (Mary).
Напиши соответствующие вопросы.
1. — Yes, she did. Mary went to the Black Sea in summer.
2. — Yes, Mary travelled with her parents in summer.
3. — Yes, she did. Mary lived in a hotel.
4. — Yes, it did. The hotel had a swimming pool.
5. — She did. Mary ate in a cafe.
ВАРИАНТ 2 (обычный уровень сложности)
1. Впиши в словосочетания
соответствующие слова из рамки.
hotel letter city sea abroad
1. the capital _________________ of the country, 2. to receive a long ________________ from the best friend, 3. to spend holidays ____________________ , 4. to decide to stay at a ________________________,
5. to go to the_____________________ and swim a lot
2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.
1. run — 5. give —
2. read — 6. like —
3. do — 7. write —
4. go — 8. stay —
3. Выбери и обведи соответствующие глагольные формы, чтобы получились грамматически верные предложения.
1. Yesterday morning I (drink/drank) three cups of coffee. 2. (Is/Was) the weather dry and sunny last summer? 3. We (ran/run) in the park in the morning now. 4. I (see/saw) Alice at the bus stop yesterday.
5. My brother (goes/went) abroad
last May and (visit/visited) a lot of interesting places. 6. She (writes/wrote)
and (reads/read) a lot in her last class. 7. I (begin/began) my English classes
when I (am/was) five years old.
4.Напиши предложения, используя структуры as… as или not so … as.
1. Charles is younger than George.
2. Horses are stronger than mules.
3. Pete’s house was not bigger than Kim’s house.
4. Rex was not cleverer than Lord.
5. Monday was hotter than Tuesday.
5. Прочитай ответы на вопросы о девочке по имени Мэри (Mary).
Напиши соответствующие вопросы.
1. — Yes, she did. Mary went to the Black Sea in summer.
2. — Yes, Mary travelled with her parents in summer.
3. — Yes, she did. Mary lived in a hotel.
4. — Yes, it did. The hotel had a swimming pool.
5. — She did. Mary ate in a cafe.
ВАРИАНТ 3 (обычный уровень сложности)
1. Впиши в словосочетания соответствующие слова из рамки.
hotels square abroad things sea
1. a big _____ in the city, 2. to
have holidays ______ , 3. a lot of ______ on the table , 4. the smallest ______
in the world, 5. the best _____ of the city
2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.
1. do — 5. go—
2. take — 6. live —
3. give — 7. run —
4. visit— 8. drink —
3. Выбери и обведи соответствующие глагольные формы, чтобы получились грамматически верные предложения.
1. Yesterday morning I (eat/ate) a sandwich.
2. We usually (have had) pizza for lunch now.
3. They (go/went) to the zoo last Saturday and (see/saw) a lot of animals.
4. My weekend was really good. I (do/did) a lot of important things.
5. They never (begin/began) their classes at nine last month.
6. She (meets/met) her friends in the gym every Friday now.
4. Напиши предложения,
используя структуры as… as или not so . .. as.
1. My cat Jim is fatter than Socks.
2. Moscow is older than St Petersburg.
3. Green Street is narrower than High Street.
4. Here July is usually not hotter than June.
5. Gerald was not hungrier than Max.
5. Прочитай ответы на вопросы о мальчике по имени Пол (Paul). Напиши соответствующие вопросы.
1. Yes, he did. Paul ran in the park yesterday.
2. He did. Paul met his friends in the park.
Yes, he did. Paul did morning exercises last Sunday.
3 . He did. Paul saw Mikhalkov’s best film.
4 . He did. The boy had his birthday party last week.
ВАРИАНТ 3 (обычный уровень сложности)
1. Впиши в словосочетания соответствующие слова из рамки.
hotels square abroad things sea
1. a big _____ in the city, 2. to have holidays ______ , 3. a lot of ______ on the table , 4. the smallest ______ in the world, 5. the best _____ of the city
2. Напиши эти глаголы в
прошедшем времени.
1. do — 5. go—
2. take — 6. live —
3. give — 7. run —
4. visit— 8. drink —
3. Выбери и обведи соответствующие глагольные формы, чтобы получились грамматически верные предложения.
1. Yesterday morning I (eat/ate) a sandwich.
2. We usually (have had) pizza for lunch now.
3. They (go/went) to the zoo last Saturday and (see/saw) a lot of animals.
4. My weekend was really good. I (do/did) a lot of important things.
5. They never (begin/began) their classes at nine last month.
6. She (meets/met) her friends in the gym every Friday now.
4. Напиши предложения, используя структуры as… as или not so … as.
1. My cat Jim is fatter than Socks.
2. Moscow is older than St
Petersburg.
3. Green Street is narrower than High Street.
4. Here July is usually not hotter than June.
5. Gerald was not hungrier than Max.
5. Прочитай ответы на вопросы о мальчике по имени Пол (Paul). Напиши соответствующие вопросы.
1. Yes, he did. Paul ran in the park yesterday.
2. He did. Paul met his friends in the park.
3 . He did. Paul saw Mikhalkov’s best film.
4 . He did. The boy had his birthday party last week. 5. Yes, he did. He drank tea for breakfast.
ВАРИАНТ 4 (повышенный уровень сложности)
1. Напиши эти слова и словосочетание по-английски.
1. буквы — 5. моря —
2. отели — 6. вещи —
3. квадраты — 7. отдыхающие —
4. столицы — 8. крупные города
2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.
1. The Browns (go) _____ abroad to spend their holidays.
2. Our holidays (begin) ______ yesterday.
3. Yesterday (be) ______ a wonderful day.
4. They (walk) _____ to the cinema.
5. Three days ago Fred (give) _____ me his bike.
6. Last Friday I (see) _____ Sam at school.
7. Yesterday morning we (have) ____ breakfast early.
8. I (drink) _____ tea but Masha (decide) ______ to have coffee.
3. Выбери и обведи соответствующие формы глаголов, чтобы
получились грамматически верные предложения.
1. Betty’s dogs (ran/read) in the park in the morning.
2. Ron (watched/wrote) a long text in the evening.
3. They (had/ate) coffee for breakfast.
4. John (took/gave) his little brother to the zoo.
5. Sam (drank/did) a glass of milk in the evening.
6. Our classes (began/finished) at 9 a.m. yesterday.
7. We (saw/met)
tigers in the zoo yesterday.
8. Lizzy (doesn’t/didn’t) usually like to go to the shops but today she is going there.
4. Используй as … as или not so… as, чтобы завершить сравнения.
1. The Thames — 334 km long The Moskva River — 473 km long
2. Pete — 15 years old Sam — 15 years old
3. Green Street — 5 km wide Green Prospect — 5 km wide
4. Dogs — strong animals Mice — weak animals
5. English — not very difficult Chinese — very difficult
5. Используя словосочетания из таблицы, напиши, что Фред делает каждый день и что он делал в прошлое воскресенье.
Every day Last Sunday
1. to meet his friends 6. to write a letter to Sam
2. to drink milk 7. to eat lunch at 2 p.m.
3. to begin classes at 9 a.m. 8. to see his parents
4. to do his
room 9. to take Sue to the zoo
5. to read English books 10. to give his car to Bob
ВАРИАНТ 1 (обычный уровень сложности)
1. Впиши в словосочетания соответствующие слова из рамки.
hotels squares letters things seas
1. to know a lot of interesting _____________________ , 2. warm _______________ around the country,
3. to have rooms in different
______________________ , 4. __________________ of the English alphabet,
5. three main _________________ of the city
2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.
1. meet— 5. see—
2. take— 6. eat—
3. begin — 7. have —
4. be — 8. travel —
3. Выбери и обведи соответствующие глагольные формы, чтобы
получились грамматически верные предложения.
1. Му father (travel/travelled) about Moscow last summer.
2. I don’t know when Pushkin (writes/wrote) his novel “Dubrovsky”.
3. Last spring we (visit/visited) England and (see/saw) many old cities.
4. Mary (does/did) her room every day.
5. When winter comes, Nick always (read/reads) a lot.
6. I (begin/began) my English classes when I (am/was) six years old.
4. Напиши предложения, используя структуры as… as или not so … as.
1. Max is taller than Roy.
2. The black bag is not older than
the green car.
3. Monday was warmer than Saturday.
4. Green Street is not longer than Rose Street.
5. Your car is better than my car.
5. Прочитай ответы на вопросы о мальчике по имени Фред (Ted).
Напиши соответствующие вопросы.
1. — Yes, he did. Ted travelled abroad last winter.
2. — Yes, he did. He met his friends in summer.
3. — He did. Ted cooked a lot in summer.
4.— Yes, Ted wrote some letters in summer.
5. — He did. Ted helped his parents.
ВАРИАНТ 1 (обычный уровень сложности)
1. Впиши в словосочетания соответствующие слова из рамки.
hotels squares letters things seas
1. to know a lot of interesting _____________________ , 2. warm _______________ around the country,
3. to have rooms in different ______________________ , 4. __________________ of the English alphabet,
5. three main _________________ of the city
2. Напиши эти глаголы в
прошедшем времени.
1. meet— 5. see—
2. take— 6. eat—
3. begin — 7. have —
4. be — 8. travel —
3. Выбери и обведи соответствующие глагольные формы, чтобы
получились грамматически верные предложения.
1. Му father (travel/travelled) about Moscow last summer.
2. I don’t know when Pushkin (writes/wrote) his novel “Dubrovsky”.
3. Last spring we (visit/visited) England and (see/saw) many old cities.
4. Mary (does/did) her room every day.
5. When winter comes, Nick always (read/reads) a lot.
6. I (begin/began) my English classes when I (am/was) six years old.
4. Напиши предложения, используя структуры as… as или not so … as.
1. Max is taller than Roy. 2. The black bag is not older than the green car.
3. Monday was warmer than Saturday. 4. Green Street is not longer than Rose Street.
5. Your car is better than my car.
5. Прочитай ответы на вопросы о мальчике по имени Тэд (Ted).
Напиши соответствующие вопросы.
1. — Yes, he did. Ted travelled abroad last winter.
2. — Yes, he did. He met his friends in summer.
3. — He did. Ted cooked a lot in summer.
4.— Yes, Ted wrote some letters in summer. 5. — He did. Ted helped his parents.
European Journal of Comparative Law and Governance Volume 9 Issue 4 (2022)
Abstract
Мы изучаем, как принцип равных возможностей отражается в национальных законах об осуществлении права на бесплатное и обязательное базовое образование в Финляндии и России (те, которые Закон об основном образовании 1998 г. в Финляндии и Федеральный закон «Об образовании в Российской Федерации» 2012 г. в России). Мы стремимся найти ответы на следующий вопрос: какие элементы, составляющие принцип равенства образовательных возможностей, проявляются в двух рассматриваемых законах, несмотря на существенные различия в правовых традициях и соответствующих подходах к равенству в двух рассматриваемых государствах. Точность нашего анализа основана на существующей универсальной «четырехбалльной шкале» образования для всех, установленной Комитетом ООН по экономическим, социальным и культурным правам, т. е. наличие, приемлемость, доступность и адаптируемость.
- Заголовок:
- Базовое образование для всех
- Тип статьи:
- исследовательская статья
- DOI:
- https://doi.
org/10.1163/22134514-bja10040
- Язык:
- Английский
- Страницы:
- 409–445
- Ключевые слова:
- право на образование; равенство образовательных возможностей; образование для всех; недискриминация в базовом образовании; экономическая и физическая доступность образования; приемлемость и адаптивность базового образования
- В:
- Европейский журнал сравнительного правоведения и управления
- В:
- Том 9: Выпуск 4
- Издатель:
- Брилл | Нейхофф
- E-ISSN:
- 2213-4514
- Распечатать ISSN:
- 2213-4506
- Предметы:
- сравнительное право, Международное право
Все время | Прошлый год | Последние 30 дней | |
---|---|---|---|
Абстрактные представления | 119 | 119 | 3 |
Полнотекстовые просмотры | 2 | 2 | 1 |
Просмотры и загрузки PDF | 7 | 7 | 2 |
Abstract
Мы изучаем, как принцип равных возможностей отражается в национальных законах об осуществлении права на бесплатное и обязательное базовое образование в Финляндии и России (те, которые являются 1998 Закона об основном образовании в Финляндии и Федерального закона «Об образовании в Российской Федерации» от 2012 г. в России). Мы стремимся найти ответы на следующий вопрос: какие элементы, составляющие принцип равенства образовательных возможностей, проявляются в двух рассматриваемых законах, несмотря на существенные различия в правовых традициях и соответствующих подходах к равенству в двух рассматриваемых государствах. Точность нашего анализа основана на существующей универсальной «четырехбалльной шкале» образования для всех, установленной Комитетом ООН по экономическим, социальным и культурным правам, т. е. наличие, приемлемость, доступность и адаптируемость.
- Заголовок:
- Базовое образование для всех
- Тип статьи:
- исследовательская статья
- DOI:
- https://doi.