ГДЗ. Ответы по английскому языку. 8 класс. Starlight. Звёздный английский. Учебник. Баранова, Дули, Копылова
ГДЗ. Ответы к учебнику. Starlight. Звёздный английский. Учебник. 8 класс. Баранова К.М., Дули Д., Копылова В.В.
Starter module (с. 5)
Starter module (с. 6)
Module 1
Breaking news (с. 7)
1a Volcano chasers (с. 8)
1а Volcano chasers (с. 9)
1b Amazing escape (с. 10)
1b Amazing escape (с. 11)
1c Culture Corner (с. 12)
1d Everyday English (с. 13)
1e Weird weather (с.14) (тeксты c. 13-14)
1e Weird weather (с. 15)
1f Disasters (с. 16)
1f Disasters (с. 17)
1g Skills (c. 18)
1h Curricular: Geography (с. 19)
1i Writing (с. 20)
1i Writing (с. 21)
Focus on RNE 1 (с. 22)
Focus on RNE 1 (с. 23)
Focus on RNE 1 (с. 24)
Language in Use 1 (с. 25)
Russia 1 Yuri Gagarin (с. 26)
Module 2
Consumer society (с. 27)
2a Products of the future (с.28) (тeкст Tomorrow’s World c. 28-29)
2а Products of the future (с. 29)
2b Buy, buy, buy! (с. 30)
2b Buy, buy, buy! (с. 31)
2c Culture Corner (с. 32)
2d Everyday English (с. 33)
2e The good old days (с. 34) (тeкст Living in a time warp c. 34-35)
2e The good old days (с. 35)
2f Skyscraper farms (с. 36)
2f Skyscraper farms (с. 37)
2g Skills (с. 38)
2h Curricular: Citizenship (с. 39)
2i Writing (с. 40)
2i Writing (с.41)
Focus on RNE 2 (с. 42)
Focus on RNE 2 (с. 43)
Focus on RNE 2 (с. 44)
Language Review 2 (с. 45)
Russia 2 Moscow’s flea market (c. 46)
Module 3
Doing the right things (с. 47)
3a Life swap (с. 48) (тeкст A day in the shoes of c. 48-49)
3а Life swap (с. 49)
3b Giving your time! (с. 50)
3b Giving your time! (с. 51)
3c Culture Corner (с. 52)
3d Everyday English (с. 53)
3e At all costs (c. 54)
3e At all costs (с. 55)
3f Moving out (с. 56)
3f Moving out (с. 57)
3g Skills (с. 58)
3i Curricular: Geography (с. 59)
3i Writing (с. 60)
3i Writing (с. 61)
Focus on RNE 3 (с. 62)
Focus on RNE 3 (с. 63)
Focus on RNE 3 (с. 64)
Language Review 3 (с. 65)
Russia 3 VITA is life (c. 66)
Module 4
Still a mystery (с. 67)
4a UFO tour (с. 68)
4а UFO tour (с. 69)
4b Strange creatures (с. 70)
4b Strange creatures (с. 71)
4c Culture Corner (с. 72)
4d Everyday English (с. 73)
4e Unexplained phenomena (с. 74)
4e Unexplained phenomena (с. 75)
4f Recreating monsters (с. 76)
4f Recreating monsters (с. 77)
4g Skills (с. 78)
4i Curricular: Literature (с. 79)
4i Writing (с. 80)
4i Writing (с. 81)
Focus on RNE 4 (с. 82)
Focus on RNE 4 (с. 83)
Focus on RNE 4 (с. 84)
Language Review 4 (с. 85)
Russia 4 The Tunguska event (c. 86)
Module 5
Lifelong learning (с. 87)
5a Extraordinary skills (с. 88) (текст Training with the Shaolin Monks)
5а Extraordinary skills (с. 89)
5b The way we learn (с. 90)
5b The way we learn (c. 91)
5c Culture Corner (с. 92)
5d Everyday English (с. 93)
5e Overcoming the odds (с. 94)
5e Overcoming the odds (с. 95)
5f Taking a gap year (с. 96)
5f Taking a gap year (с. 97)
5g Skills (с. 98)
5i Curricular: PSHE (с. 99)
5i Writing (с. 100)
5i Writing (с. 101)
Focus on RNE 5 (с. 102)
Focus on RNE 5 (с. 103)
Focus on RNE 5 (с. 104)
Language Review 5 (с. 105)
Russia 5 Yuri Rozum foundation (c. 106)
Module 6
Getting to know you (с. 107)
6a Changes (с. 108)
6а Changes (с. 109)
6b Negative personality types (с. 110)
6b Negative personality types (с. 111)
6c Culture Corner (с. 112)
6d Everyday English (с. 113)
6e Body talk (с. 114)
6e Body talk (c. 115)
6f Animal talk (с. 116)
6f Animal talk (с. 117)
6g Skills (с. 118)
6i Curricular: Science (с. 119)
6i Writing (с. 120)
6i Writing (с. 121)
Focus on RNE 6 (с. 122)
Focus on RNE 6 (с. 123)
Focus on RNE 6 (с. 124)
Language Review 6 (с. 125)
Russia 6 The Captain’s Daughter (c. 126)
Revision
Revision 1 c. 127
Revision 2 c. 128
Revision 3 c. 129
Revision 4 c. 130
Revision 5 c. 131
Revision 6 c. 132
Vocabulary Bank 1
VB1
VB2
VB3
VB4
VB5
VB6
Vocabulary Bank 2
VB7
VB8
VB9
VB10
VB11
Vocabulary Bank 3
VB12
VB13
VB14
Vocabulary Bank 4
VB15
VB16
VB17
Vocabulary Bank 5
VB18
VB19
VB20
Vocabulary Bank 6
VB21
VB22
VB23
Writing Bank
WB1
WB2
WB3
WB4
WB5
WB6
Промежуточная аттестация по английскому языку 8 класс
Итоговая промежуточная аттестация по английскому языку во 8 классах в 2020-2021 уч. году.
· Сроки:
· Форма:
· Цель: установить уровень освоения учащимися 8 классов федерального компонента государственного образовательного стандарта основного общего образования.
· Структура и содержание работы.
Тестовая работа состоит из пяти частей, которые различаются по содержанию и числу заданий. Определяющим признаком каждой части работы является форма заданий:
— 1 часть-контроль аудирования;
— 2 часть-контроль чтения;
— 3 часть-контроль лексики и грамматики;
— 4 часть-контроль письма;
— 5 часть-контроль говорения.
Задания 1, 2, 3 части мониторинга содержат варианты ответов, из которых ученик выбирает один верный. Такая структура задания обеспечивает возможность достаточно качественно и оперативно получать информацию о результатах усвоения учебного материала, отдельного вопроса или темы, выявить базовый уровень знаний по предмету.
Задание 4 части требуют самостоятельного ответа учащегося (написание ответа на письмо по образцу). Этот вид задания, несомненно, требует от ученика активной и достаточно оперативной мыслительной деятельности.
Задание 5 части требуют самостоятельного ответа учащегося (чтение текста вслух, ответы на вопросы учителя на бытовые темы). Этот вид задания, несомненно, требует от ученика активной и достаточно оперативной мыслительной деятельности.
Часть работы | Количество заданий | Максимальный балл | ||
Часть 1 | 5 | 5 | ||
Часть 2 | 5 | 5 | ||
Часть 3 | 5 | 5 | ||
Часть 4 | 1 | 5 | ||
Часть 5 | 2 | 5 | ||
Итого | 18 | 25 | ||
Обозначение задания в работе | Тип заданий | Уровень сложности | Элементы содержания, проверяемые заданиями КИМ | Система оценивания |
Listening | Выбор ответа | Базовый | Понимание текста на слух. | 1 б |
Reading | Выбор ответа | Базовый | Проверка понимания содержания текста с помощью упражнений-правда/неправда/не говорилось в тексте. | 1 б |
Use of English | Выбор ответа | Базовый | Употребление грамматических и лексических правил. | 1 б |
Writing | Выбор ответа | Базовый | Написание ответа на письмо по образцу. | 1 б |
Speaking | Выбор ответа | Базовый | Чтение текста вслух. Описание фотографии. | 1 б |
· Продолжительность работы: 80 минут (2 урока)
· Дополнительные материалы и оборудование: компьютер, колонки
· Критерии оценки
Максимальный балл за работу – 25.
Тестовый балл. | Процент выполнения. | Школьная отметка. |
25-23 б | 100%-92% | «5» |
22-18 б | 88%-72% | «4» |
17-12 б | 68%-48% | «3» |
11-0 б | Менее 48% | «2» |
Вид деятельности | Тестовый балл | Процент выполнения | Школьная отметка |
Аудирование
| 5б 4б 3б 2б-0б | 100% 80% 60% 40%-0% | «5» «4» «3» «2» |
Чтение
| 5б 4б 3б 2б-0б | 100% 80% 60% 40%-0% | «5» «4» «3» «2» |
Лексика и грамматика | 5б 4б 3б 2б-0б | 100% 80% 60% 40%-0% | «5» «4» «3» «2» |
Письмо | 5б- 4б 3б | 100% 80% 60% 40%-0% | «5» «4» «3» «2» |
Говорение | 5б 4б 3б 2б-0б | 100% 80% 60% 40%-0% | «5» «4» «3» «2» |
· Ключи
Ответы к заданиям вариант 1.
Аудирование | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 |
Чтение | T | F | NS | T | T |
Лексика/грамматика | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 |
Письмо |
|
|
|
| |
Говорение |
|
|
|
|
|
Ответы к заданиям вариант 2.
Аудирование | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 |
Чтение | F | F | T | T | NS |
Лексика/грамматика | 2 | 4 | 1 | 3 | 2 |
Письмо |
|
|
|
|
|
Говорение |
|
|
|
|
|
Итоговая промежуточная аттестация по английскому языку в
8 классах в 2020-2021 учебном году.
Вариант 1.
I. Listening.
Перед Вами 5 незаконченных предложений A — E. Внимательно прочитайте их. Прочитайте также варианты ответов в списке.
Вы услышите диалог. Для каждого предложения выберите из выпадающего списка концовку, соответствующую содержанию разговора. К каждому предложению подходит только одна концовка. Аудиотекст прозвучит 2 раза. При повторном прослушивании проверьте себя. У Вас есть 45 секунд, чтобы ознакомиться с предложениями.
A. Annie is talking to her
1) father 2) brother 3) uncle
B. Annie has read a book called
1) «Harry Potter» 2) «Jingle Bells» 3) «Best in Class»
C. Annie does NOT like to play
1) football 2) the piano 3) with dolls
D. Annie can
1) play the guitar 2) play the piano 3) make cookies
E. When Santa Clause comes to Annie, he always
1) brings her toys 2) eats her cookies 3) plays her piano
II. Reading.
Прочитайте текст об увлечениях в Британии и Америке. Выберите правильный вариант ответа.
The most popular sport in Britain is football. Every large city has its own professional football team. Rugby is a fast, rough sport that is also very popular in Britain. The English play both rugby and football in the winter. In the summer they enjoy playing cricket.
British children are encouraged to take up a sport or a hobby in their free time. Popular indoor activities include collecting things such as model cars, coins, stamps or stickers of football players or pop stars. Other pastimes include birdwatching and train spotting.
Popular free-time activities for many British people are going to the cinema, theatre or a restaurant or watching TV or playing computer games.
In the USA the most popular sports are American football and baseball.
Americans play football in the winter months. Families attend games together or watch national games on TV. The annual championship called the “Superbow” is a national event. Baseball, on the other hand, is a summer sport. It is also the national sport of America.
American children collect things like the British. Baseball cards are popular collector’s items as comics.
Other popular free-time activities are the same as for Britain such as being a member of a club or society, going to the cinema, eating out, visiting parks or museums, watching TV and surfing the net.
1.Most British people like football.
1) True 2) False 3) Not said
2.Baseball is a winter sport.
1) True 2) False 3) Not said
3.Girls play American football.
1) True 2) False 3) Not said
4.Children collect things as a hobby.
1) True 2) False 3) Not said
5. Both British and American like having meal at a cafe or a restaurant.
1) True 2) False 3) Not said
III. Use of English.
Прочитайте текст и вставьте вместо каждого пропуска нужную грамматическую форму, выбрав её из четырех предложенных вариантов.
Christmas
Christmas is a joyful religious A____ when Christians celebrate the birth of Jesus Christ. To people all over the world, Christmas is a season of giving and receiving presents. In Scandinavian and other European countries, Father Christmas, or Saint Nicholas, comes B____ houses in the night and leaves gifts for the children. Saint Nicholas is represented as a kindly man with a red cloak and long white beard. He visited houses and left gifts, bringing people happiness in the coldest months of the year. Another character, the God Odin, C____ on a magical flying horse across the sky in the winter to reward people with gifts. These different legends D____ across the ages to make the present-day Santa Claus.
Although Santa Claus has origins in Norse and pre-Christian mythology, he took shape in the United States. Americans gave Santa Claus a white beard, E____ him in a red suit and made him a cheery old gentleman with red cheeks and a twinkle in his eye. American children believe that Santa Claus lives at the North Pole with his wife. All year he lists the names of children, both those who have been good and those who have been bad. He decides what presents to give to the good children. Santa Claus supposedly gets his list of toys from the millions of children who write to him at the North Pole.
A 1) leave 2) holiday 3) day off 4) rest
B 1) in 2) into 3) out of 4) to
C 1) came 2) controlled 3) went 4) rode
D 1) went 2) moved 3) passed 4) put
E 1) wore 2) gave 3) provided 4) dressed
IV. Writing.
Напишите ответ на вопрос.
25 Lenina Street
Bor
Russia
04/02/2019
Dear friend,
I was glad to get your letter. Sorry I haven’t answered earlier but I was busy with my school.
My name is Tom. I am from Canada. I am fond of travelling. Last summer I travelled to Australia. It was very exciting. Next summer I would like to go to Prague. Have you ever been in Europe? Where do you usually travel to? What do you like to do during your trip?
Well, I’d better go now as I have to do my homework. Write back soon!
Best wishes,
Tom
V. Speaking.
Прочитайте текст вслух. У вас есть полторы минуты на подготовку и полторы минуты, чтобы прочитать текст вслух.
A robot is a machine that does work for people. The word ‘robot’ appeared in the 1920s and it was first used in a science fiction story. In real life, the robot was invented later, in 1954. There are different kinds of robots which are used in different industries. Most of them are operated with the help of a computer program. Instead of humans, robots do hard and boring work in unpleasant or dangerous environments. They usually work faster and more accurately than people. They never get tired and do not make mistakes. Nowadays robots are often used for domestic needs – to clean houses or to look after sick and elderly people. Scientists say that soon robots will become a normal part of our life, like mobiles and computers today.
Ответьте на вопросы учителя:
- What is your name?
- How old are you?
- Where do you live?
- Have you got a pet?
- What do you like to do in your free time?
- What is your favourite subject at school? Why?
- What can you say about your future profession?
Итоговая промежуточная аттестация по английскому языку в
8 классах в 2020-2021 учебном году.
Вариант 2.
I. Listening.
Перед Вами 5 незаконченных предложений A — E. Внимательно прочитайте их. Прочитайте также варианты ответов в списке.
Вы услышите диалог. Для каждого предложения выберите из выпадающего списка концовку, соответствующую содержанию разговора. К каждому предложению подходит только одна концовка. Аудиотекст прозвучит 2 раза. При повторном прослушивании проверьте себя. У Вас есть 45 секунд, чтобы ознакомиться с предложениями.
A. Jenny is walking in the park with____________
1.two dogs 2.three dogs 3.one dog
В. Jenny does NOT have any__________
1.birds 2.fish 3.turtles
C. Paul’s turtle is NOT_________
1.slow 2.sleepy 3.big
D. Jenny’s parrots are learning to talk. Their best teacher is________
1.a dog 2.Jenny 3. a cat
E. Jenny wants to play with___________
1.a turtle 2.a cat 3.Paul’s sister
II. Reading.
Прочитайте текст об увлечениях в Британии и Америке. Выберите правильный вариант ответа.
A story about a parrot.
Once there lived a man who had a parrot. The man tried to teach the parrot to speak. But the parrot could learn only the phrase, “There is no doubt about it.” The parrot always said these words and always gave the same answer. “There is no doubt about it”. At last the man decided to sell the parrot. He went to the street and began to cry, “Twenty dollars for a very clever parrot!” One woman heard this. She came up to the parrot and asked, “ Are you worth twenty dollars?” The parrot answered, “There is no doubt about it”. “What a clever parrot”, she said and bought the bird. After some days the woman couldn’t listen to the parrot any more. She said, “What a fool I was to buy this parrot and throw away so much money. Twenty dollars!” Then the parrot cried, “There is no doubt about it”. This time the parrot was right.
True, false or not stated:
1. The parrot learned a lot of words.
a) true b) false c) not stated
2. The man liked his clever bird so much that he decided not to sell it.
a) true b) false c) not stated
3. The woman thought that the parrot was very clever.
a) true b) false c) not stated
4. The parrot said the same words.
a) true b) false c) not stated
5. The woman sold the parrot.
a) true b) false c) not stated
III. Use of English.
Прочитайте текст и вставьте вместо каждого пропуска нужную грамматическую форму, выбрав её из четырех предложенных вариантов.
The Tribe’s King
For three days we walked, the land on either side of Solomon’s road was rich and well cared for. We saw farms and A____ , with people planting crops and young boys looking after the animals, they were raising long B____ high above their heads and bringing them down on the animals’ backs, to drive them along. During the trip I was able to C____ to the older warrior, whose name was Infadoos. He told me all about Twala, their king, as well as their D____ and cultural systems. By the time we arrived at the king’s E____ I was already something of an expert in their tribe’s affairs. I knew that their king was unpopular, as he was a man, who had killed his elder brother to gain the throne. When the king came, we could see that he was a fat, sweaty man, with only one eye. He looked at us and walked around us.
A 1) lakes 2) fields 3) rivers 4) towns
B 1) stones 2) flags 3) balloons 4) sticks
C 1) speak 2) ask 3) answer 4) tell
D 1) sports 2) foreign 3) political 4) traditional
E 1) garden 2) capital 3) house 4) palace
IV. Writing.
Напишите ответ на вопрос.
25 Lenina Street
Bor
Russia
04/02/2019
Dear friend,
I was glad to get your letter. Sorry I haven’t answered earlier but I was busy with my school.
My name is Tom. I am from Canada. I am fond of travelling. Last summer I travelled to Australia. It was very exciting. Next summer I would like to go to Prague. Have you ever been in Europe? Where do you usually travel to? What do you like to do during your trip?
Well, I’d better go now as I have to do my homework. Write back soon!
Best wishes,
Tom
V. Speaking.
Прочитайте текст вслух. У вас есть полторы минуты на подготовку и полторы минуты, чтобы прочитать текст вслух.
Sleep is food for the brain. During sleeping, important body functions and brain activity occur. Skipping sleep can be really harmful. You can look bad, you may feel moody, perform poorly. Sleepiness can make it hard to get along with your family and friends and hurt your scores on school exams. Teens need about 8 to 10 hours of sleep each night to function best. Unfortunately, most teens do not get enough sleep.
Not getting enough sleep or having sleep difficulties can limit your ability to learn, listen, concentrate and solve problems. You may even forget important information like names, numbers, your homework or a date with a special person in your life. Moreover, lack of sleep can lead to aggressive or inappropriate behavior.
Ответьте на вопросы учителя:
- What is your name?
- How old are you?
- Where do you live?
- Have you got a pet?
- What do you like to do in your free time?
- What is your favourite subject at school? Why?
- What can you say about your future profession?
lg Разбитое стекло двери
AlleShoppingBilderVideosMapsNewsBüchersuchoptionen
Разбитое стекло двери на LG WM3500CW : r/appliancerepair — Reddit
90 004 www.reddit. com › ремонт › комментарии › ш…11.06.2021 · Это только что случилось со мной 7 августа, и они сказали мне то же самое. На барабане и ловушке для ворса есть царапины, указывающие на работу сушилки …
Взорвавшееся стекло дверцы – кто виноват? — Белая помощь
www.whitegoodshelp.co.uk › взрывающееся-дверное-стекло-…
30.03.2023 · Некоторые дверные стекла разбиваются, когда стиральная машина не работала в течение нескольких часов или более. Стекло двери не разбилось в …
Ähnliche Fragen
Что может привести к тому, что стеклянная дверь-ширма разобьется?
Из-за чего разбивается стекло стиральной машины?
Разобьется ли дверь из закаленного стекла?
Совершенно новая стиральная машина LG FL затемненное внешнее стекло дверцы разбито
www.automaticwasher.org › TD-VIEWTHREADM
16.09.2022 · Вчера я получил свою новую стиральную машину LG ThinQ на 12 кг. Иногда увлечение стиральными машинами — это проклятие. У двери есть …
Стекло на внутренней стороне дверцы моей сушилки разбилось, ибо нет — Fixya
www.fixya.com › Форум › Сушилки
Стекло было в порядке, когда белье зашло внутрь, и разбилось маленькие кусочки, когда одежда была сухой. Это закаленное стекло, поэтому оно не взорвалось в сушилке, но …
У нас есть сушилка LG с 5-летней гарантией, внутреннее стекло — Best Buy
www.bestbuy.com › сайт › вопросы › вопрос
24.05.2021 · У нас есть сушилка LG с 5-летней гарантией, внутреннее стекло было разбито в результате REGULAR DRYING PR — Узнайте о 5-летней программе Standard Geek Squad …
Разбито внутреннее стекло дверцы сушилки — Samsung Community — 1315573
us.community.samsung.com › td-p
16.07 .2020 · На четвертый загрузил белье и пошел открывать дверцу сушилки, внутреннее стекло просто разбилось. заметьте, у меня не было одежды в …
Тип: lg | Muss Folgendes enthalten:lg
Lg Разбита стеклянная дверца сушилки
pxdrxkiuw. luccaimpegnocivile.it
25 января 2023 г. · Внутреннее стекло на дверце моей сушилки LG выпало и разбилось, когда моя жена пыталась почистить ворс
Стеклянная дверца стиральной машины LG с фронтальной загрузкой разбита
www.appliancepartspros.com › Сборка дверцы › Все истории своими руками
27.04.2018 · AppliancePartsPros.com — запчасти для бытовой техники от профи! Купить запчасти · Получить помощь по ремонту · Запчасти для посудомоечных машин · Запчасти для сушилок · Запчасти для микроволновых печей …
Bilder
Alle anzeigen
Alle anzeigen
Lg стеклянная дверца сушилки разбита
llfph.zakladpogrzebowypuchaczow.pl
35 Пещеры стильных мужчин 35 Фото. de 2021 Разбитое дверное стекло на LG WM3500CW. Скорость отжима: 1400 об/мин. 2-кубовые сушилки. Разбита стеклянная дверца духовки.
Damit du nur die relatedesten Ergebnisse erhältst, wurden einige Einträge ausgelassen, die den 9 angezeigten Treffern sehr ähnlich sind. |